Project Manager Become
Chanuthi Rajapaksha
FEMTECH is a sector that has historically been underserved because of ignorance, social stigma, misunderstanding or disregard for the problems faced by women.
Our challenges were often overlooked in the past and were considered taboo topics to be spoken out loud. It also seems that the negative connotation associated with ‘aging’ makes us hesitant in talking about issues such as menopause and in finding ways of handling its symptoms.
But in this information age where we no longer need to be in the dark or avoid talking about problems and issues unique to us, it’s time to open up and become self-aware of what could be done in making our lives even better.
In doing so, I was really excited to learn about ‘MAS’ Holdings which is an ethical Tech Apparel manufacturer from my home country Sri Lanka, and their work on menopause clothing.
The more I learnt about their product, the more I realized how little I knew of an issue that I too will have to face in the years to come.
For something this big and significant, I now begin to think that the conversations we have built around this topic is least sufficient and lacks the attention it deserves.
I am happy to introduce this unique menopause clothing solutions lineup offered by MAS Holdings under the brand name ‘Become’ to the beautiful ladies of Japan in dealing with pre-menopausal and menopausal care.
‘Become’ stands for, women that will never be stopped by menopause, and its clothing solutions are offered for women of resilience to face the world with strength and comfort.
Menopause cannot become the beginning of the end of our youth and therefore it’s time we think of reinventing our journey of aging with grace and confidence.
And in doing so; there will be no greater happiness for me to see us all Become super strong, and not being restricted by age or not defined by effects of menopause.
‘Become’ the new you…
Become
プロジェクトマネージャーからのご挨拶
Become
プロジェクトマネージャー
チャヌティ ラジャパクシャ
FEMTECHは、歴史的に、女性が直面する問題に対する無知、社会的偏見、誤解、軽視のために、十分なサービスを受けられなかった分野です。
過去には私たち女性の課題は見過ごされることが多く、声高に語ることはタブーとされてきました。また、「加齢」にまつわるネガティブなイメージが、更年期障害などの問題やその症状への対処法を語りあうことをためらわせてきたようにも思えます。
しかし、今の情報化社会においては、もはや暗闇の中で閉じこもったり、自分に特有の問題や課題について話すことをためらったりする必要はありません。
そのようなとき、私は母国スリランカのエシカルなテックアパレルメーカーであるMAS社と知り合い、MAS社が取り組んでいる更年期障害に適応したウエアのことを知るに至り、とても興奮いたしました。
彼らの製品について学べば学ぶほど、私もこれから直面しなければならない問題について、いかに自分が知らなかったかということに気づかされました。
これほど大きく重要な課題であるにもかかわらず、この問題に対してなされてきた私たちの会話は十分ではなく、あまり注意を払ってこなかったのではないかと思うようになりました。
この度、プレ更年期(プレメノポーズ)ケア・更年期(メノポーズ)ケアに取り組む日本の美しい女性に、
「Become」というブランドでお届けするユニークなメノポーズウェア・ソリューションのラインナップをご紹介できることを嬉しく思います。
Becomeとは、「更年期に負けない女性」を意味し、「快適に、くじけず力強く生きていこうとする女性」のためのウエアソリューションをご提供します。
更年期が若さの終わりになってはいけません。今こそ、優雅で自信に満ちた加齢の旅を構築することを考えましょう。
そうすることで、私たちが年齢に縛られず、また更年期障害の影響を受けずに、スーパー元気になっていく姿を見ることができるならば、これ以上の幸せはありません。
「Become」 それは新しい自分に「なる」...。